Vil pludselig ikke spise - 10 mdr.

11. januar 2011

Alder:
10 mdr.

Vil pludselig ikke spise - 10 mdr.

Hej Helen

Tak for dit svar vedr. portionsstørrelser og madplan til min datter på 10 måneder.

Min datter har aldrig spist særlig meget, i perioder næsten ingenting og i andre har hun spist ok.
Da jeg skrev til dig gik det rigtig godt, hun havde i et par uger spist rigtig godt og var begyndt at kunne lide rugbrød med forskelligt oplæg.

Men så pludselig for nogle dage siden gider hun intet at spise.
Det er lige meget hvad jeg laver til hende af forskelligt pålæg, grønsager, kød, grød, mos, rugbrød, boller osv. osv. -hun gider ikke spise det.
Hun vil meget gerne selv styre kop, ske og gaffel og mose rundt i maden med fingrene, men det hun får indenbords ryger som regel ud igen.

Jeg ved godt at det sikkert blot er en periode men det er meget ...

Annonce

... frustrerende, især da hun ligger under den normale vægt for hendes alder.
Af samme grund har jeg givet hende flaske inden formiddagslur (sødmælk), inden eftermiddagslur og til natten, for at hun trods alt fik noget i maven.

Jeg vil meget nødig give hende flaske sen aften
da hun med garanti vil vågne.
Samtidig med at hun ikke vil spise, er hun begyndt at vågne om natten.
Hun sover ellers fra kl. ca. 20.00 til ca. 07.00

Skal jeg bare fortsætte med at tilbyde hende maden ifl. din plan ?
Hvad gør jeg med flaskerne ?
Hun får jo næsten ingen mad hvis hun ikke får flasker i løbet at dagen.

Måltiderne tager ret lang tid og hvis hun skal ha alle de måltider kan jeg jo næsten ikke lave andet !! :o)

Ser frem til dit svar.

Med venlig hilsen
Inger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor