Brev:
Vil pludselig ikke spise - 10 mdr.
11. januar 2011
Alder:
10 mdr.
Vil pludselig ikke spise - 10 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar vedr. portionsstørrelser og madplan til min datter på 10 måneder.
Min datter har aldrig spist særlig meget, i perioder næsten ingenting og i andre har hun spist ok.
Da jeg skrev til dig gik det rigtig godt, hun havde i et par uger spist rigtig godt og var begyndt at kunne lide rugbrød med forskelligt oplæg.
Men så pludselig for nogle dage siden gider hun intet at spise.
Det er lige meget hvad jeg laver til hende af forskelligt pålæg, grønsager, kød, grød, mos, rugbrød, boller osv. osv. -hun gider ikke spise det.
Hun vil meget gerne selv styre kop, ske og gaffel og mose rundt i maden med fingrene, men det hun får indenbords ryger som regel ud igen.
Jeg ved godt at det sikkert blot er en periode men det er meget frustrerende, især da hun ligger under den normale vægt for hendes alder.
Af samme grund har jeg givet hende flaske inden formiddagslur (sødmælk), inden eftermiddagslur og til natten, for at hun trods alt fik noget i maven.
Jeg vil meget nødig give hende flaske sen aften
da hun med garanti vil vågne.
Samtidig med at hun ikke vil spise, er hun begyndt at vågne om natten.
Hun sover ellers fra kl. ca. 20.00 til ca. 07.00
Skal jeg bare fortsætte med at tilbyde hende maden ifl. din plan ?
Hvad gør jeg med flaskerne ?
Hun får jo næsten ingen mad hvis hun ikke får flasker i løbet at dagen.
Måltiderne tager ret lang tid og hvis hun skal ha alle de måltider kan jeg jo næsten ikke lave andet !! :o)
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Inger